banner

יצירת קשר
בשמים

עקבות בשמים ראשונות אנו יכולים לזהות כבר במצריים העתיקה שם ערבבו ויצרו בשמים לטובת הפולחן הדתי. האמונה הייתה שאותם בשמים מענגים בניחוחותיהם

דני
פורסם: 6/4/2012

מאמר זה שייך לקטגוריית בשמים

עקבות בשמים ראשונות אנו יכולים לזהות כבר במצריים העתיקה שם ערבבו ויצרו בשמים לטובת הפולחן הדתי. האמונה הייתה שאותם בשמים מענגים בניחוחותיהם גם את האלים ומובטח לזה המעלה בשמים טובים מקום טוב יותר בעולם הבא. 

אנשים אלו כל כך האמינו בפולחן באמצעות בשמים עד כדי כך שהיו מניחים המון בשמים באתרי הקבורה של אותם אלים. 
בגילוי קברים עתיקים במצרים, כמו הקבר של טוטאנחעמון, בעת פתיחת הקבר ניחוח עז של בשמים הורגש ולמעשה אותו ניחוח עז של בשמים היה שם מעל לשלושת אלפי שנים.

בימינו סיפור מפורסם הוא על המצביא הנודע נפוליון, אשר הודיע לאשתו ג''''זפין כי הוא עתיד להגיע בימים הקרובים ולשוב אל ביתו משדות הקרב. כמו כן ביקש ממנה נפוליון שלא תתקלח במשך ימים אלו ועד לרגע בו יפגשו. 
מדענים החוקרים התנהגות אנושית גילו מידע חריג בנוגע לניחוחות של בשמים מסוימים. הם מאמינים כי רבים מאיתנו מגורים על ידי ניחוחות מסוימים, למעשה אותו איזור של הריח במוח שלנו הוא גם אותו אזור של רגשות. כך אפשר אולי להבין כיצד זה שאנו מקבלים תחושה שלמה של תקופה שלמה בזמן עבר שלנו כשאנו מריחים ריח בושם מוכר מאותה תקופה. כך על ידי שאיפה קלילה מחומר מסוים השייך לעבר או אפילו ממש בשמים בהם נהגנו להשתמש בתקופה מסוימת, ניחוחות אלו יכולים להחזיר אותנו במחשבתנו אל אותם שנים ואל אותה התקופה.

אפשר אולי לחושב אילו רגשות התעוררו אצל נפוליון עת הריח ריחה הטבעי של אשתו שלא התקלחה מזה כמה ימים.


משם הלאה אנו יכולים לראות בהיסטוריה שלנו שימוש בבשמים בסביבות מרחצאות וטיפולי ספא שונים שהיו מאוד פופולאריים ברומא העתיקה. שם גם בישמו את הכלבים בריחות והיו אפילו מפזרים בשמים באמצעות ציפורים שאותם משחו באותם בשמים. הרומאים למעשה אהבו לבשם גם את הסוסים שלהם וגם את הרהיטים שלהם, ואפילו אבחנה בינות מעמדות אצולה לבין מעמד המשרתים היו באמצעות בשמים. אלו השתמשו בריח מסוים של בשמים ואלו השתמשו בריח אחר של בשמים.

אם נעשה אבחנה בין ימי אז לבין ימי היום אפשר למצוא את אותם בשמים בשימוש נרחב גם היום וללא כל בלעדיות לגוף האדם בלבד. אנו היום משתמשים בבשמים בארונות בגדים, בשמים באזורים מסוימים של חנויות, בשמים בחלל החדר ואפילו בשמים לחלל הרכב והכל בשביל ליצור ניחוח נעים יותר מה שממילא מוסיף לחווית השוהים באותם מבנים וחללים. למעשה חוש הריח חוש נוסף הוא וכמו שאנו אוהבים צלילים טובים ולאלו כוח להשפיע עלינו, כך ממש ואולי אפילו יותר תגובתנו לבשמים. האדם מאוד מושפע מהניחוח שבא באפו ובאמצעות ניחוח זה אפשר לעורר אצלו רגשות מסוימים, וישנם מגזרים עסקיים אשר מנסים ליצור כל מיני מניפולציות על לקוחות באמצעות שימוש בכל מיני תרכובות של בשמים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 אתרים מומלצים: קוסמטיקה | מידע: אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
עוד אתרים:   קרמיקה |  ארונות אמבטיה |  שיפוצים |  ריצוף ואמבט |  
 רהיטים שופ | פורטל הרהיטים - חדרי ילדים

  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל קוסמטיקה © 2016