banner

יצירת קשר
ניתוחים פלסטיים

מתבגרים צעירים כמו תמיד מחקים את המבוגרים, אבל מה קורה כשהילד שלנו, בן השש עשרה, מבקש מאיתנו לעבור ניתוחים פלסטיים? זו אכן הפתעה והתמודדות

יוחאי
פורסם: 6/4/2012

מאמר זה שייך לקטגוריית ניתוחים פלסטיים

 מתבגרים צעירים כמו תמיד מחקים את המבוגרים, אבל מה קורה כשהילד שלנו, בן השש עשרה, מבקש מאיתנו לעבור ניתוחים פלסטיים? זו אכן הפתעה והתמודדות לא כל כך פשוטה איתם מתמודדים לא מעט הורים בעידן בו ניתוחים פלסטיים הם לאט לאט מייצרים לעצמם, על ידי המפרסם הקדחתן כמובן, תדמית של טיפולים שוטפים ובלתי חריגים.

ובאמת לא אחת אנו מקבלים בקשות שקשה לנו להסכים איתן מהילדים היקרים שלנו, לפעמים אנו עומדים על שלנו בעוז וגבורה ומסרבים הן כאקט חינוכי או אפילו סתם להרחיק את הילד שלנו מעשייה שאין בה שום ערך לדעתנו, לעיתים אנו נסוגים ולא מצליחים לסרב לילדים שלנו, שהם לפעמים מניפולאטורים לא קטנים שיודעים לנגן בפלא רב על המיתרים הרגשיים שלנו.

אבל מה קורה כשהילדה שלנו מתחילה להתעניין בקדחתנות באותם ניתוחים פלסטיים, מה קורה כשאותה ילדה יקרה לנו מכל פוצחת בגילוי מאוד אינטימי ובוגר ומספרת לנו שבעצם היא חסרת כל בטחון עצמי בשל המראה שלה, אך יש בה תקווה גדולה שניתוח פלסטי פשוט וקטן יכול להציל את המצב, במצב כזה קשה לנו מאוד לסרב ובכל אופן לא מדובר כאן בהחלטה או אפילו התמודדות קלה.

איך אפשר לסרב לבן נוער, שמוצא האומץ לספר לנו כי עיקר הבעיה המעסיקה אותו היא המראה החיצוני שלו ואיזה פגם במראה החיצוני שלו, כזה שאנשים מתקנים על ידי ניתוחים פלסטיים. איך אנו יכולים שלא לחוש את הכאב שלו ממש על בשרנו ולא חשוב מהי דעתנו על ניתוחים פלסטיים ומהי תדמיתם של אנשים שבוחרים לעבור ניתוחים פלסטיים בעינכם, אי אפשר להישאר אדישים לבן הנוער שלנו ואי אפשר שלא להבין אותו ואי אפשר שלא לשקול ברצינות להתחיל ולהתעניין באותם ניתוחים פלסטיים.

האם אנו יכולים להאשים את עצמנו בהקניית ערכים לא נכונים לידינו המוטרדים מהמראה החיצוני שלהם? או בהקניית ערכים חלשים מידי? כנראה שלא. ובכל מקרה בסביבה המתוקשרת והמאוד מוחצנת בה חי הילד שלנו שונה בתכלית מן הסביבה בה אנו חיינו בימות עבר, בהם איפור היה הניתוח הפלסטי המורכב ביותר.

ובכל זאת, האם אנו צריכים לאפשר לילד שלנו לעבור ניתוחים פלסטיים בקלות הדעת ומבלי לחשוב ביסודיות על כל ההשלכות האפשריות ? כמובן שלא.

למעשה השאלה היא היכן הגבול. מה יקרה לאותו בן נוער שיעבור סדרת ניתוחים פלסטיים ועדיין מוצא עצמו סובל מחוסר ביטחון עצמי , האם אין זה מתכון בטוח להתרסקות ? כנראה שכן.

מצד שני, כולנו מכירים את התחושה הטובה שיש לנו כשאנו רוכשים חולצה חדשה ונהנים ממנה. התחושה הטובה חודרת גם פנימה ואין שום ספק ששינויים חיצוניים כמו שינויים במראה שלנו, יכולים להביא גם לשינויים פנימיים בתוך הנפש פנימה.

אין במאמר זה התיימרות להשית עצה לכאן או לכאן. מה שבטוח הוא שבני הנוער שלנו מוטרדים עד כלות מהמראה החיצוני שלהם, ולצד זאת, המודעות גוברת כלפי ניתוחים פלסטיים והתדמית של אלו האחרונים הולכת ומשתנה ולאט לאט אנו תופסים את אותם ניתוחים פלסטיים בטיפול של מה בכך.

 

 

 

 

 

 

 

 

 אתרים מומלצים: קוסמטיקה | מידע: אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
עוד אתרים:   קרמיקה |  ארונות אמבטיה |  שיפוצים |  ריצוף ואמבט |  
 רהיטים שופ | פורטל הרהיטים - חדרי ילדים

  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל קוסמטיקה © 2016