banner

יצירת קשר
יופי? מה זה בעצם

י

צחי
פורסם: 6/4/2012

מאמר זה שייך לקטגוריית יופי

 

יופי הרי הוא מושג שרב הנסתר בו על הגלוי. יופי הוא בעצם טעם ואיך אומרים, על טעם וריח אי אפשר להתווכח. ואכן, לכל תרבות ולכל מגזר יש מושגי יופי שונים. בתרבות האסלאם מעדיפים נשות שמנות ומלאות, בעולם המערבי מעדיפים נשים רזות וגרומות. העולם המערבי מתאפיין ביופי ארי, בלונדינים עם עיניים כחולות. בישראל מעדיפים את המראה האקזוטי.

 

כך או כך, יש אין ספור תפישות לגבי היופי. למעשה יופי משרת היטב את עולם האופנה לצורותיו. כיום, יש דרישה מוגברת לדוגמניות כדי שיציגו עבורנו את אידיאל היופי האולטימטיבי. והדרישות לאסתטיקה רק גורבות עם השנים. החיפוש אחר יופי אידיאלי עוצר נשימה הינו חיפוש מתמיד, כמובן שהיופי הוא גם סוג של טרנד. לעיתים יופי יכול להתבטא באישה גרומה שטוחת שדיים ויש שהיופי  מתבטא באישה יפה עם חזה גדול.

 

האישה בעצם מהווה את מודל היופי בעולם האנושי. מנשים מצפות להיות יפות מגברים קצת פחות. גברים הרי יתורו תמיד אחר אישה יפה ונשים תחפשנה גברים עם תכונות אופי מסוימות או כסף.

 

אך גם מגמה זו השתנתה בשנים האחרונות, אם פעם גברים היו פטורים משגרת הטיפוח, הרי שכיום גם גברים בוחרים להיות יפים יותר. אם זה ע"י הסרת שיער, או קנייה של בגדים אופנתיים או שגרת טיפוח שכוללת קרמים ובשמים.

 

בטבע הרי זה אחרת, הזכר הוא היפה ביותר כדוגמת הטווס. הטווסים מרהיבים ביופיים ואילו הטווסות אינן יפות ושי להן נוצות פחות מרהיבות. חוק הטבע הוא בעצם פשוט, אם זכר רוצה להתרבות עם אישה הוא צריך להפגין את יופיו במלוא הדרו, כך היא תבחר.

 

אז למה בעולם האנושי החוקים הם שונים? אין לדעת. נשים נבחרו להיות המין היפה בעוד גברים נבחרו להיות המין החזק. ואולי חוקי הטבע אצל המין האנושי הם הפוכים בגלל עובדה פשוטה שנשים הן יותר יפות. אך כל אישה כדי לספק את אידיאל היופי בשוק ההיצע בעצם משתעבדת לשגרת טיפוח אין סופית. מריטת שיער, איפור, בגדים, הלבשה תחתונה, עיצוב שיער ועוד אין ספור פרמטרים שכלולים בשגרת הטיפוח היום יומית.

 

אך דווקא בעולם השפע, בעולם של המאה ה21 העדפה היא למראה נטורל לא מתאמץ. אם פעם נשים התאמצו להראות יפה, כיום, הטרנד המוביל הוא "זרקתי על עצמי משהו ואין לי איפור". המגמה היא לשדר מראה בריא וטבעי. בעקבות טרנד זה פרץ לעולמנו מגמת האופנה החדשה- קז''ואל. מראה יום יומי לא מתאמץ.

 

אידיאל היופי של המאה ה21 כולל גם מראה צעיר. כיום, בעקבות הטכנולוגיה אפשר להעלים את סימני הזמן ולהיות צעירים למשך שנים רבות.למעשה, מעיין הנעורים הוא המוצר הכי נחשק בעולם המודרני. כולם רוצים להראות צעירים. מישהו אמר פעם שהעולם שייך לצעירים. אז בזמנו זה היה סלוגן, לא יותר מכך, אך כיום זה מהווה את אידיאל היופי הכי נחשק. לראייה גם חתך הגיל של הדוגמניות שיורד כל שנה באופן מבהיל. נשים מבוגרות בוחרות בכל האמצעים כדי להישאר צעירות וגם גברים נמצאים במרוץ המטורף אחר הזמן. אין לדעת עם אמצעי הטכנולוגיה הם שיצרו את אידיאל היופי של מעיין הנעורים או שאידיאל היופי תמיד היה מעיין הנעורים.

 

כך כאו כך, יופי זה בעייני המתבונן ויש הרבה צדדים ליופי חלקם גלויים חלקם נסתרים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 אתרים מומלצים: קוסמטיקה | מידע: אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
עוד אתרים:   קרמיקה |  ארונות אמבטיה |  שיפוצים |  ריצוף ואמבט |  
 רהיטים שופ | פורטל הרהיטים - חדרי ילדים

  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל קוסמטיקה © 2016