banner

יצירת קשר
אקנה

אקנה בחברה המערבית יכול לגרום ללא מעט בעיות ועוגמות, הן לשריטות וצלקות ממש על העור שלנו כתוצאה מפצעי אקנה, וכמובן, הרבה בעיות רגשיות ולפעמים

חדי
פורסם: 6/4/2012

מאמר זה שייך לקטגוריית אקנה

אקנה בחברה המערבית יכול לגרום ללא מעט בעיות ועוגמות, הן לשריטות וצלקות ממש על העור שלנו כתוצאה מפצעי אקנה, וכמובן, הרבה בעיות רגשיות ולפעמים אפילו צלקות רגשיות שנגרמות לבני נוער בגלל הופעת אקנה על הפנים שלהם, דבר שיכול להשפיע מאוד על הדימוי העצמי שלהם.


אקנה היא כנראה מחלת העור הנפוצה ביותר בעולם ואין בן נוער שלא מחפש את שיקוי הקסם שכמו יעביר את האקנה הכול כך לא רצוי מעור הפנים שלו, והאינפורמציה בנושא בהתאם. ערבוביה שלמה של עובדות לצד מיתוסים והרבה אמונות טפלות. ואנחנו, בני הנוער היינו מוכנים בעצם לנקוט בכל צעד ופעולה ולא חשוב כמה הזוי הוא נשמע לנו, העיקר שניפטר מפצעי אקנה שהופיעו על עור הפנים שלנו  וכמו סימנו אותנו כמצורעים. כן, זו התחושה של בני נוער שיש להם פצעי אקנה, תחושה של מצורעים ומנודים חברתית. על כן יש כאלו שאותם פצעי אקנה עלולים ממש להשפיע על הנפש שלהם.

 

לא מעט מן הבלבול יכול להגיע אפילו מן ההורים שלנו, או שהם מחזיקים בכל מיני מיתוסים בנוגע לפצעי אקנה, או שהם רק משתמשים באלו בשביל להשיג מטרות אחרות.

כמו למשל המיתוס שקובע כי פצעי אקנה עלולים לצוץ כשאנו לא שומרים על היגיינה של העור שלנו, אין לזה שום קשר כמובן, ושחורים למשל שמופיעים מתחת לעור שלנו הם תוצאה של עור מת ובלי שום קשר ללכלוך. וגם אם אנו שוטפים את עור הפנים שלנו אנו עלולים רק לזרז את פצעי האקנה אבל ממש לא למנוע אותם. 
יש מי שחושב שדיאטה יכולה לגרום להופעה של פצעי אקנה, למיתוס הזה יש זקן ארוך מאוד. ולעומת המיתוס, מחקרים מדעיים רבים לא מצאו שום קשר בין דיאטה לפצעי אקנה. ומכך אפשר גם להסיק שפיצה וצ''יפס ושוקולד לא גורמים לאקנה. 
אקנה נגרם בגלל לחץ. אז זה לא נכון, ולמען האמת, לא מעט תרופות שאמורות לטפל בלחץ, תרופות הרגעה למיניהן עלולות דווקא להביא להופעתם של פצעי אקנה כתופעת לוואי של תרופות אלו. 
פצעי אקנה זו בכלל בעיה קוסמטית והחשוב מכול הוא שלא לפוצץ אותם וזאת כיוון שכשאנו מפוצצים פצעי אקנה אנו נשאיר צלקות. אז זה לא בדיוק נכון ואין בעיה לפוצץ את פצעי האקנה, מה שיכול לקרות הוא פשוט שאם פיצצנו את החצ''קון אז עלול להישאר כתם באותו אזור, שהוא לא יותר מאשר סימן חיצוני של חבורה, וזה יישאר מעט יותר זמן. 
היום המלחמה שלנו עם פצעי אקנה היא הרבה יותר פשוטה. המדע התקדם הרפואה התקדמה ויש הרבה טיפולים שאפשר ליישם על עור הפנים שלנו בשביל להימנע מפצעוני האקנה, אבל חשוב מאוד שנעשה שזאת עם רופא עור שלנו – זה מכיר את כל התרופות הקיימות לסוגי אקנה שונים וזה ידע על מה להמליץ לנו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 אתרים מומלצים: קוסמטיקה | מידע: אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
עוד אתרים:   קרמיקה |  ארונות אמבטיה |  שיפוצים |  ריצוף ואמבט |  
 רהיטים שופ | פורטל הרהיטים - חדרי ילדים

  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל קוסמטיקה © 2016