banner

יצירת קשר
תוספת בריאה

תוסף מזון בהגדרתו, הינו כול דבר שמוסיפים אותו למזון. תוספי המזון כוללים בתוכם: ויטמינים, מינרלים וצמחי מרפא. אילו הם המרכיבים הקטנים של המז

חדי
פורסם: 6/4/2012

מאמר זה שייך לקטגוריית תוספי מזון

 תוסף מזון בהגדרתו, הינו כול דבר שמוסיפים אותו למזון. תוספי המזון כוללים בתוכם: ויטמינים, מינרלים וצמחי מרפא. אילו הם המרכיבים הקטנים של המזון, אך מעט יותר מרוכזים, ולכל אחד מהם תכונה או מכלול של תכונות בריאותיות.

השאלה הנשאלת היא : למי זה מתאי, תוספי המזון? ובכן, לא כל אחד צריך תוספי מזון. תוספי מזון מומלצים למי שהתזונה שלהם לקויה וצריכים לחזק את הגוף. בעידן המודרני הצריכה של האוכל היא שונה. לרוב אנו צורכים אוכל בעל חומרי שימור או רווי בהורמונים או בצבעי מאכל. 

לכן תוספי מזון נהיו חלק אינטגראלי מהמציאות המודרנית. עם הגל של חזרה לטבע אנשים רבים החלו לחשוב על התזונה שהם צורכים ולברור אותה. חלק נכבד מהאוכלוסייה צורך מזון אורגאני כדי לצרוך אוכל נקי מתוספים מלאכותיים ככל האפשר, הבעיה היא, שאוכל אורגאני הינו יקר וגם מצריך משמעת תזונתית.יש גם שאוכלים אוכל טבעוני שלא כולל כלל תוספת כלשהי. אך אם אנו רוצים לצרוך אוכל רגיל ולכלול תוספי מזון אנחנו צריכים לעשות זאת בחוכמה.

ההמלצה היא להתייעץ אם מישהו מקצועי כדיאטנית או מישהו מוסמך בנושא. לא כל הויטמינים מומלצים לכל אדם. הרעיון הוא להתאים תזונה נכונה לכל אדם. בהגיעכם ליועץ מקצועי ראשית הוא יערוך תשאול לגבי הרגלי הצריכה שלכם. והיה והוא רואה חוסר במרכיב מסוים או לחילופין הגזמה מסוימת הוא ימליץ על תוספי מזון כדי לשמור על איזון גופני מקסימאלי.

כמו כן, לחץ, דיכאון ועוד גם משפיעים על התזונה ואיזון הגוף, לכן לפעמים ימליצו לכם על ויטמינים שיוכלו לספק הגנה מפני מצבי לחץ וכו''. בישראל הקטנה והלחוצה רוב האנשים סובלים מלחץ הן בגלל המצב הביטחוני והן בגלל אורח החיים המודרניים. לחץ יכול לפגוע במערכות חשובות בגוף כמו בכבד ועוד. לכן מומלץ לצרוך ויטמינים מקבוצת 
B
 , שיעניקו איזון למערכת העצבים. 

תוסף תזונה פופלארי בשנים האחרונות הוא- אומגה 3. אומגה 3 בעצם מהווה חומצת שומן שמגנה על הגוף מפני תחלואות ומחזקת את הגוף. אומגה 3 למעשה היא חומצת שומן שהגוף לא מייצר לכן הגוף לצרוך אותה כמו כן, היא יעילה עבור דיכאון, לחץ,הפרעות קשב וריכוז ועוד. 

ויטמין נוסף שהגוף אינו צורך הוא ויטמין C.הגוף אינו מייצר ויטמין C ולכן חשוב לצרוך ככל שאפשר
ניתן להפיק את הויטמין מתזונה נכונה כגון פרי הדר[תפוזים, קלמנטינות} או מירקות {עגבניה וכו''}. אך הסברה היא שככל שנצרוך ויטמין 
 C, זה לא יהיה מספיק. הגוף צריך יותר, לכן חשוב לצרוך ויטמין C

יש המשלבים גם צמחי מרפא. ההמלצה היא לא לצרוך צמחי מרפא ללא כל ידע. רצוי להתייעץ עם מישהו מומחה בתחום, כי לא כל צמחי המרפא מתאימים לכל אחד. במידה והחלטתם לצרוך תוספי מזון רצוי לעשות זאת בחוכמה. היחס הוא 6 כלומר 6 ימים ויום אחד חופש.

כך או כך, חשוב לזכרו שתוספי המזון הם תוספים והם לא משמשים תחלופה לתזונה נכונה. והיה וצרכתם תוספי תזונה ללא כל הקפדה על תזונה נכונה, תוספי המזון לא יהיו אפקטיביים. תוספי המזון הם תוספת ולא מהווים גיבוי לתזונה לא נכונה או לאורח חיים לקוי. המטרה היא לשמור על תזונה נכונה הכוולת פעילות גופנית ולנסות להימנע מלחץ ואורח חיים טרחני.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 אתרים מומלצים: קוסמטיקה | מידע: אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
עוד אתרים:   קרמיקה |  ארונות אמבטיה |  שיפוצים |  ריצוף ואמבט |  
 רהיטים שופ | פורטל הרהיטים - חדרי ילדים

  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל קוסמטיקה © 2016