banner

יצירת קשר
מאמר בנושא כתמי שמש

כשצעירים, אוהבים לצאת הרבה לים, להשתזף. ישנה מוסכמה חברתית שעור שזוף נחשב יפה יותר, בריא יותר, צעיר יותר. בנוסף לזה, כולם עושים את זה &ndash

למי
פורסם: 6/4/2012

מאמר זה שייך לקטגוריית כתמי שמש

כשצעירים, אוהבים לצאת הרבה לים, להשתזף. ישנה מוסכמה חברתית שעור שזוף נחשב יפה יותר, בריא יותר, צעיר יותר. בנוסף לזה, כולם עושים את זה – כולם תופסים שמש יחד, זה אירוע חברתי. כיום הסכנות מחשיפת יתר לשמש ברורות לכולם, אבל אנשים רבים עדיין מעדיפים לקחת את הסיכון מאשר להסתפק בעור הלבנבן איתו נולדו. גם אם זכית ולא חלית בסרטן העור, דברים אחרים שנגרמים מחשיפת יתר של עור הגוף לשמש הקופחת, הם כתמי שמש.

 

כל אחד נולד עם עור עמיד יותר או פחות אל מול השמש, ולחלקנו ייקח יותר זמן בשמש לפני שהעור יפגע. כאשר אנו מתבגרים ההשפעה המצטברת של החשיפה מתחילה לתת אותותיה וחלקנו הגדול יפתח כתמי שמש במוקדם או במאוחר. ככל שאתה שומר על עורך מפני השמש יותר, ומשתמש בתכשירי הגנה, כך אתה דוחה הופעת כתמי שמש. הרבה אומרים שהם עודם צעירים, כאשר הם יתבגרו הם ידאגו לעצמם, צורת מחשבה זו יכולה להתאים לדברים מסוימים בחיים, אבל בכל הנוגע לשמש, אם תחליטו לטפל בעצמכם ולמרוח קרם הגנה רק בגיל 30-35, הרי זה כבר מאוחר מדי, מפני שהעור כבר ספג די והותר חשיפה בכדי שהנזק ייעשה. כתמי שמש יכולים להופיע על עורכם, במידה ואתם רגישים במיוחד ונחשפים הרבה לשמש, כבר בגיל 18!

 

אני לא אומרת כמובן, שיש להימנע מהשמש לחלוטין, אנחנו זקוקים למידת מה של חשיפה, זה בריא. אבל כאשר אנחנו יוצאים תדיר לסשן שיזוף בחוף הים, או במרפסת, למי מאתנו שלא נולדו ליד הים, אנחנו בצורה ברורה פוגעים בעצמנו ובעורנו פגיעה עצומה שתתבטא בכתמי שמש.

כתמי שמש יכולים להופיע בכל מקום על פני הגוף, ידיים, רגליים ואף על הפנים. כל מקום שחשפתם יתר על המידה, אפשרי כי יופיעו כתמי שמש מעיקים.

 

אם אתם עדיין צעירים, תזכרו את הנ"ל בצאתכם את הבית בפעם הבאה ותנקטו במשנה זהירות עם עורכם, אל מול השמש הישראלית, הלוהטת, מעליכם. אם כבר החלו להופיע כתמי שמש עם גופכם, זה לא סוף העולם. תדאגו לשמור על עצמכם מעתה והלאה, ותטפלו בכתמים הקיימים. ישנן משחות שונות בנוסף לטיפולי צריבה. תבחנו מבין מגוון האפשרויות המוצאות, מי מתאימה לכם, ותעלימו את כתמי השמש הסוררים שהופיעו על גופכם. זה לא מסובך, לרוב גם לא יקר, אבל בהחלט מיותר, אם רק הייתם מגנים על עצמכם טוב יותר בגיל צעיר. דבר חיובי שכן תוכלו לשאוב מחווייתכם הפרטית היא שתוכלו להשתמש בעצמכם כדוגמא לחינוך ילדכם ונכדכם להתנהגות אחראית בשמש.

 

השמש, היא מושכת אותנו, אבל עלינו לזכור שהיא אליה וקוץ בה, ותמיד, יחד עם ההנאה מהימים היפים והנעימים שהיא נותנת לנו, עלינו להישמר, כי כתמי שמש, נוסף על שאר תחלואות, אינם מן הדברים שנרצה להעסיק עצמנו בהם לעת זקנה.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 אתרים מומלצים: קוסמטיקה | מידע: אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
עוד אתרים:   קרמיקה |  ארונות אמבטיה |  שיפוצים |  ריצוף ואמבט |  
 רהיטים שופ | פורטל הרהיטים - חדרי ילדים

  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל קוסמטיקה © 2016