banner

יצירת קשר
ניתוחים פלסטיים

ניתוחים פלסטיים הופכים לאט לאט לפופולאריים יותר ויותר כשהמדיה התקשורתית הולכת ומעודדת בעצם את אותם ניתוחים פלסטיים ואם בעבר היו נחשבים הנית

יוני
פורסם: 6/4/2012

מאמר זה שייך לקטגוריית ניתוחים פלסטיים

 ניתוחים פלסטיים הופכים לאט לאט לפופולאריים יותר ויותר כשהמדיה התקשורתית הולכת ומעודדת בעצם את אותם ניתוחים פלסטיים ואם בעבר היו נחשבים הניתוחים הפלסטיים לניתוחים מאוד מורכבים שעיקר השאלה האם לעבור אותם היא שאלה מוסרית בה התחבטו לא מעט אנשים אולי בעיקר נשים, אז היום אותה שאלה, אותה דילמה קשה והתחבטות היא בעיקר באזור העלויות של הניתוחים והדילמה המוסרים בנוגע לניתוחים פלסטיים כן או לא הולכת ונהיית מטושטשת יותר ויותר.

ובאמת על מה אנו מדברים כאן, שכן יש הבדל עצום בין ניתוחים פלסטיים כמו הגדלות חזה למשל, לעומת ניתוחים פלסטיים שעניינם לתקן אוזן עקומה או שפה שסועה אזי שאנו מדברים על שני סוגים שונים לגמרי של ניתוחים פלסטיים ברמת התפיסה המוסרית שלנו.

ובעצם, מהי השאלה ואיפה עובר הגבול שבין הרמת חזה לבין תיקון אוזן עקומה או שפה שסועה?

השאלה היא כמה האדם יכול להתנגד למציאות הנתונה ולא לקבל אותה, ובמקום זאת לבצע ניתוח פלסטי ולשנות את המראה שלו. ועד לאן אפשר לבצע כל מיני שינויים חזותיים באמצעות ניתוחים פלסטיים והיכן בעצם עובר הגבול. ובהנחה שהטכנולוגיה הרפואית משתפרת מידי יום והעלויות פוחתות, האם נגיע למצב בו גם אדם שרוצה להדמות לקוף או לנמר יעבור סדרת ניתוחים פלסטיים? האם גם כאן מדובר בהתנהלות מוסרית בריאה, התנהלות מוסרית אותה אנו כחברה רוצים לאמץ? ומה יקרה ביום שבו אותו אדם חתול, ואגב כבר היו דברים מעולם – בעולם, מה יקרה ביום שבו אותו דמוי חתול יחליט שהוא מאמץ לו משפחה וגם אלו יחולו להידמות לחתולים ויעברו ניתוחים פלסטיים? האם אין גבול ליכולת של האדם להתערב בטבע המצוי והפשוט.

שאלות מעין אלו מעסיקות סוציולוגים רבים.

אבל כל מערכת השיקולים המוסרית הזו כמו נעלמת כשאנו מדברים על ניתוחים פלסטיים פשוטים. כמו למשל הסרת שומה. איש אינו מכלכל צעדיו ימין ושמאל כשהוא מחליט שהוא רוצה להסיר שומה או לבצע תיקון של שפה שסועה, שגם כאן אנו מדברים על ניתוחים פלסטיים, אך כאן הבעיה לכאורה, כביכול ברורה וגלויה לעין וברור שיש לטפל באמצעות טיפול רפואי. אותו טיפול רפואי הוא בעצם ניתוח פלסטי לכל דבר ועניין. אז מה פתאום כאן אנו לא מבצעים את אותם השיקולים המוסריים? 
מי יכול לומר לנערה, הדימוי העצמי שלה בעיניה ירוד כל כך, שאינה מצליחה להשתלב בשום מסגרת חברתית ואת כלל צרותיה ובעיותיה תולה היא בחזה השטוח שלה, מי יכול לומר לאותה  אחת שאין מדובר כאן בבעיה אמיתית ושאין צורך לחשוב על ביצוע תיקונים ושינויים קלים או כבדים באמצעות ניתוחים פלסטיים.

היכן עובר הגבול שבין ניתוח פלסטי מורכב, כהרמת חזה, לעומת ניתוח פלסטי של מה בכך כהסרת שומה? 
האם הגבול הוא אינדוודואלי או שהחברה האנושית צריכה להתחיל להגביל את האפשרות של האנשים לבחור כיצד הם רוצים להיראות ?

מה שבטוח הוא שמידי שנה מספר אותם ניתוחים פלסטיים רק הולך וגובר. 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 אתרים מומלצים: קוסמטיקה | מידע: אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
עוד אתרים:   קרמיקה |  ארונות אמבטיה |  שיפוצים |  ריצוף ואמבט |  
 רהיטים שופ | פורטל הרהיטים - חדרי ילדים

  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל קוסמטיקה © 2016