banner

יצירת קשר
צנחה לה שערה

אין ספק, אין זה קל לאבד שיער, שיער הרי מהווה מסגרת לפנים, ושיער נחשב כמקור חוזק ונחשב כפרמטר בו ניתן לאמוד בריאות. נשירת שיער גורמת לעוגמת

דני
פורסם: 6/4/2012

מאמר זה שייך לקטגוריית התקרחות

 אין ספק, אין זה קל לאבד שיער, שיער הרי מהווה מסגרת לפנים, ושיער נחשב כמקור חוזק ונחשב כפרמטר בו ניתן לאמוד בריאות. נשירת שיער גורמת לעוגמת נפש רבה ונשירת שיער עד כדי התקרחות יוצרת מפח נפש הן אצל גברים והן אצל נשים.

למעשה גברים יותר סובלים מהבעיה ובמיוחד גברים ישראלים. במחקר שנערך גילו שבישראל יש אחוז גבוהה של גברים קרחים, הסיבה לכך לא ידועה אך משערים שמזג האוויר  בעצם מהווה טריגר לאחוז הגבוה של מתקרחים.

למעשה, בכ-60% מכלל הגברים קיימת תופעת ההתקרחות. הממוצע בישראל עומד על גילאי  18-25 שנה, כאשר מתחיל איבוד שיער והתהוות הקרחת בשנות ה-40 לחיי הגבר הישראלי. גם אצל הנשים האחוז הוא גבוה יחסית , כ-40 אחוז מהנשים סובלות מאיבוד שיער והתהוות קרחות למיניהן תחל בתקופה של גיל המעבר כאשר חלים שינויים הורמונאליים.  

למעשה, תהליך ההתקרחות הוא תהליך איטי והוא שונה בין גברים לנשים. אצל הגברים תחל  נסיגה של קו השיער הקדמי ובשלב מתקדם יותר יופיע אזור עגול מקריח בקודקוד האחורי של הקרקפת הגברית. כמובן, שהתקרחות שכזו עלולה להתרחב לאזורים נוספים. אצל נשים תהליך ההתקרחות יתבטא בשיער דליל ולאורך זמן זה יראה כ"שביל מתרחב". 

הגורם להתקרחות אינו ידוע. למרות שהגנטיקה מהווה את הגורם המשמעותי ביותר לאובדן שיער.  אם ברשותך גנים שגורמים לשיער דליל ולהתקרחות בגיל צעיר אין מהנמנע שתסתגל לקרחת נוצצת או לחבוש פאה במידת הצורך.

 לרוב, הגברים מתהדרים בקרחת ויש גם שרואים בכך סמל לגבריות ולעוצמה. אצל הנשים הפגיעה היא יותר מוחלטת, הרי מתי יצא לכם לראות אישה מתהדרת בקרחת? לרוב נשים ינסו למצוא פתרונות חליפיים או לחבוש פאה, כי שיער עבור האישה מהווה סמל לנשיות ולפריון.

 אך אם גמלה בליבכם ההחלטה לא להיכנע יש תקווה באופק, כיום, יש מחקרים רבים סביב נושא ההתקרחות וכמו כן, שוק ההיצע נרחב והוא מכיל בתוכו אין ספור טיפולים לעיכוב או מניעה של נשירת שיער. כיום ניתן למצוא תרופות שהתגלו באופן אקראי כמונעות נשירת שיער וכאפקטיביות למלחמה בהתקרחות. תרופות אלא אינן כוללות תופעות לוואי והשימוש בהן הוא בטוח.

בשוק יש גם מגוון רב של שמפואים למיניהם שמבטיחים לעצור את ההתקרחות ע"י מניעה של נשירת שיער. הפיתוי רב, ואנשים שסובלים מבעיית ההתקרחות לעיתים יתפתו להאמין לכל מוצר שמספק הבטחה לשיער מלא. כמובן, שמוצרים אלו משתנים בין גברים לנשים, יש מוצרים המיועדים לנשים ויש לגברים. 

הרפואה הטבעית גם התגייסה למלחמה בהתקרחות והיא גם מציעה מגוון טיפולים למניעת נשירת שיער. יש מגוון רב של
"תרופות סבתא" או לחילופין טיפולים מהעולם ההוליסטי כנגד התקרחות.

 כולנו הרי זוכרים את פארוק מ"אלכס חולה אהבה" שעשה הכול כדי למנוע את ההתקרחות. הוא מרח על ראשו אין ספור תכשירים טבעיים כדי לעודד ולו במעט את צמיחת השיער. דמותו אומנם הייתה גרוטסקית וקומית אך התקרחות במציאות גורמת לעוגמת נפש רבה. אבל אל היו פסימיים, יש אופק בעולם המחקר ויש אף הטוענים שהתקרחות תעלם לה מהעולםכלא הייתה,  ובעתיד כולנו נהיה עם שיער בריא ואיתן נשים וגברים כאחד. ועל זה נאמר אמן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 אתרים מומלצים: קוסמטיקה | מידע: אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
עוד אתרים:   קרמיקה |  ארונות אמבטיה |  שיפוצים |  ריצוף ואמבט |  
 רהיטים שופ | פורטל הרהיטים - חדרי ילדים

  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל קוסמטיקה © 2016