banner

יצירת קשר
איפור

כשאנו מביטים בתמונות של דמויות מצריות מהעת העתיקה אנו תמיד נבחין כי אלו עשו שימוש במוצרי איפור וטכניקות איפור בצורה קבועה, מאוד מוקפדת, וסב

חיים
פורסם: 6/4/2012

מאמר זה שייך לקטגוריית איפור

 כשאנו מביטים בתמונות של דמויות מצריות מהעת העתיקה אנו תמיד נבחין כי אלו עשו שימוש במוצרי איפור וטכניקות איפור בצורה קבועה, מאוד מוקפדת, וסביר להניח שהסטייליסטית של היום גם תאמר כי איפור מחריד ביותר. או איפור מוגזם מידי.

סביר להניח שמעולם לא ראיתם פורטרט של מצרי או מצריה מן העת העתיקה שאינם מאופרים. כבר אז למשל, איפור העיניים היה דבר שבשגרה ואיפור זה היה נהוג הן אצל גברים והן אצל נשים.

ידוע לנו שהמצרים עשו שימוש בתכשירי איפור כמו אודם או כמו לק לציפורניים ממש כפי שאנו עושים שימוש באלו בימינו. אבל אי אפשר לומר שהם עשו כן תמיד, אלא שזה היה תלוי אירוע או העדפה אישית.

גם אז כמו היום, עשו לא מעט בשביל לשפר את המראה החיצוני על ידי איפור. ולמעשה אפשר לומר כי המצרים הם הם הקוסמטיקאים הראשונים, הראשונים לעשות שימוש באיפור ובכלי איפור. אלו מתגלים מידי זמן מה בכל מיני אתרי חפירות ארכיאולוגיים, וכך אנו יכולים להציץ מעט אל תרבות עתיקה, שגם אז כמו היום רדפו שם אחר הכסף והחומריות.

איפור שימוש בעיקר לטובת הטקסיים הדתיים. שם נמשחו האלים בכל מיני תכשירי איפור וכך בעצם כמו העניקו להם חיים. משם הלאה זלג השימוש באיפור גם לאדם הפרטי לטובת הצרכים אישיים שלו, כלומר לטובת המראה החיצוני שלו. וכך היה מקובל שגם גברים וגם נשים טורחים ומאפרים את פניהם במוצרי איפור שונים.

בחפירות ארכיאולוגיות אפשר ממש למצוא את כלי איפור של אותם אנשי עת עתיקה וכן אפשר למצוא גם לא מעט תיאורים כתובים אודות הרגלי האיפור של אותם אנשים.

כך שבעצם איפור הוא בהחלט לא פרי של העידן החדש פרי של התרבות המערבית שכמו כל כך חרדה למראה חיצוני שלה ולדימוי העצמי שלה בפני עצמה. מאז כמובן האיפור עבר המון התקדמויות והיום למעשה מדובר בתעשיות קוסמטיקה שלמות המייצרות מוצרי איפור שונים באמצעות מדענים ששוקדים לפתח את האיפור המושלם. זה עם הגוון הטוב ביותר, זה עם המאפיינים הטובים ביותר שלרוב יהיו קשורים למראה האיפור על העור ומשך החיים של האיפור בצורה סבירה על העור עליו הוא הושת.

כמובן שהיום איפור הוא חלק בלתי נפרד גם מכל תעשיות הקולנוע והתיאטרון שם עושים שימוש נרחב באיפור, עושים זאת שם בשביל לשפר את המראה הרגיל של השחקנים, ולא מעט פעמים גם בשביל לשנות בתכלית את המראה של השחקן. למשל, על ידי איפור אפשר להקנות לשחקנית צעירה מראה של אשה זקנה, כמובן שלא מדובר כאן באיפור רגיל או במאפר רגיל אל שמדובר באנשים שזהו המקצוע שלהם והם מומחים באיפור לכל מטרה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 אתרים מומלצים: קוסמטיקה | מידע: אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
עוד אתרים:   קרמיקה |  ארונות אמבטיה |  שיפוצים |  ריצוף ואמבט |  
 רהיטים שופ | פורטל הרהיטים - חדרי ילדים

  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל קוסמטיקה © 2016