banner

יצירת קשר
נשירת שיער

נשירת שיער אצל גברים נגרמת בעיקר בגלל השפעות של הורמון גברי DHT על קרקפת שמבחינה גנטית זקיקי השיער שבה רגישים. זקיקים אלו לרוב נמצאים בחלק

קובי
פורסם: 6/5/2012

מאמר זה שייך לקטגוריית נשירת שיער

 נשירת שיער אצל גברים נגרמת בעיקר בגלל השפעות של הורמון גברי DHT  על קרקפת שמבחינה גנטית זקיקי השיער שבה רגישים. זקיקים אלו לרוב נמצאים בחלק העליון הקדמי של הקרקפת וסביב הקרקפת ושם נראה לרוב את תחילתה של  נשירת שיער ואפשר מיד לזהות נשירת שיער, או התקרחות שכזו וזאת על פי האזורים הנפגעים.


בדרך כלל נוטים לחשוב שנשירת שיער גנטית היא ירושה מצד המשפחה של האם אבל האמת היא שבעיית נשירת שיער גנטית יכולה להגיע גם מהצד של אב המשפחה. עם זאת, מחקרים מאוחרים יותר מצביעים כי שינויים בכרומוזום איקס גורמים מביאים לנשירת שיער וכך בעצם אפשר לומר שההשפעה מצד האם חזקה יותר מאשר מצד האב.

קיימות מספר סיבות של נשירת שיער מוגזמת או מהירה מידי  שאינם קשורות לתורשה גנטית.

וישנם אנשים רבים שחווים נשירת שיער כעבור מחלה או ניתוח רציני. נשירת שיער זו כמובן היא זמנית וחולפת ואינה מוגדרת כסוג מסוים של בעיה או מחלה.

גם שימוש בתרופות מסוימות עלול לגרום לנשירת שיער. טיפולי הסרטן השונים למיניהם כמו כימותרפיה גורמים גם הם לנשירת שיער, ברוב המקרים לאחר הטיפול השיער יחזור לצמיחתו הרגילה. תרופות נוגדות דיכאון גם יכולות להביא לנשירת שיער וגם צריכה מוגזמת של ויטמין A יכולה לגרום לנשירת שיער.

כל אלו כמובן הם נשירות שיער זמניות שהגורם להן היא סיבה שעם הזמן אמורה להתבטל ממילא, ויחד איתה ממילא פוסקת נשירת שיער.

אבל למעשה לא כל מי שמוצא מעט אסופת שיערות בכיור שלו מידי בוקר ואפילו בתקופה ממושכת כביכול, אין זה אומר שהוא סובל מנשירת שיער שעלולה להסתיים בקרחת מביכה ובהחלט בלתי רצויה, אלא ייתכן בהחלט שנשירת שיער זו היא זמנית ומקורה בתסמינים תקופתיים זמניים וחולפים.

על כן אנו לא ממליצים מיד להילחץ כשאנו רואים מעט נשירת שיער בכיור בבוקר או כשאנו מסתרקים או כשאנו מתקלחים. אלו עדיין אינם מעידים על נשירת שיער שמסתיימת בהתקרחות.

בכל מקרה ישנם מספר פעולות מנע שאנו יכולים לנסות לבצע וזאת על מנת למנוע את אותה נשירת שיער בלתי רצויה, בקלות אפשר לעשות סיבוב אתרים באינטרנט וכמו לערוך מחקר ולהבין מהם התסמינים שלנו והאם הם באמת עונים על הקריטריונים של נשירת שיער אשר מסתיימת בהתקרחות.

הרבה אתרים יכולים לעזור לנו בנושא זה של נשירת שיער ואלו יתארו את כל התסמינים שמלמדים על נשירת שיער שהיא חלק מתורשה גנטית כלומר, כזו שתהפוך להתקרחות של ממש עם חלוף הזמן, ולעומתה, הנשירה הזמנית שאינה אלא מצב תקופתי. כך אנו יכולים לזהות את נשירת השיער שלנו ולטפל בה בהתאם. 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 אתרים מומלצים: קוסמטיקה | מידע: אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
עוד אתרים:   קרמיקה |  ארונות אמבטיה |  שיפוצים |  ריצוף ואמבט |  
 רהיטים שופ | פורטל הרהיטים - חדרי ילדים

  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל קוסמטיקה © 2016