banner

יצירת קשר
הפסקת עישון

  לא קל להפסיק לעשן. גמילה מעישון היא תהליך ארוך בדרך כלל, אשר מצריך התכוננות  ובחירת שיטה להפסקת עישון שתתאים לכם בהתאם לאורח חייכם והרגליכם


פורסם: 7/24/2012

מאמר זה שייך לקטגוריית הפסקת עישון

 הפסקת עישון:

לא קל להפסיק לעשן. גמילה מעישון היא תהליך ארוך בדרך כלל, אשר מצריך התכוננות  ובחירת שיטה להפסקת עישון שתתאים לכם בהתאם לאורח חייכם והרגליכם. תהליך הגמילה ממשיך גם אחרי שהפסקתם פיזית כבר לעשן, שכן הצורך הפנימי לעשן עלול לחזור.

בעבר, עישון סיגריות היה פופולארי ומקובל. בימינו, לאחר קרוב לעשרה עשורים של של עישון סיגריות, המדע הוכיח באופן חד משמעי  שעישון סיגריות גורם למחלות רבות וקטלניות כמו: סרטן, מחלות לב או מחלת ריאה.

בכל פעם ששואפים מהסיגריה- באופן אקטיבי או פאסיבי, העשן נכנס לריאותינו וביחד איתו נכנסים עוד כ-  400 רעלים מסוכנים. עשן סיגריות הוא פוגעני לכל הגוף- החל  מפגמים אסתטיים של הזדקנות עור הפנים ופגיעה בחניכיים ובשיניים, ועד פגיעה בלב ובריאות.

לאחר תקופה קצרה של עישון- כבר מופעים הנזקים הראשונים: בדרך כלל שיעול קל וליחה בבוקר. אבל הנזק האמיתי והבלתי הפיך מגיע לאחר 30 שנה של עישון: מחלות כמו סרטן ומחלות לב פוגעות במעשנים פי 5 מאשר בלא מעשנים. בנוסף, עישון סיגריות פוגע גם בדור הבא: אצל הגברים הוא גורם לאימפוטנציה ואף לנזק תאי הזרע ואצל נשים- עישון סיגריות בזמן הריון עלול לפגוע בעובר, וחלב אם של אישה מעשנת הוא פחות בריא.

 

רוב המעשנים מנסים ראשית להפסיק העישון בכוחות עצמם. ואכן, קיימים מעשנים שהצליחו בכך, אבל המחקרים העדכניים מראים כי רק אחוז קטן מצליחים סופית במשימה בעוד שרוב המעשנים שהפסיקו לעשן בעצמם-  חוזרים לעשן לאחר זמן מה. 
טיפול תרופתי להפסקת עישון מבוסס בעיקר על נטילת תרופות אשר מגיעות בטבליות או בזריקה. החומר הפעיל שבתרופות משפיע על מנגנון ההנאה במוח וע"י כך מנטרל את הדחף לעשן. לטיפול ע"י תרופות יש הצלחה מוגבלת ואף שנויה במחלוקת בשל תופעות לוואי קשות העלולות לנבוע מהטיפול. לכן טיפול תרופתי להפסקת עישון נעשה במעקב צמוד של רופא מטפל.  

דרך נוספת להפסקת עישון היא החלפת סיגריה בתחליף ניקוטין שמאפשר לגוף להסתגל לפחות ניקוטין  עד שהוא לא יהיה זקוק לו יותר. קיימים תחליפי ניקוטין, בין היתר מסטיקים. גם שיטה זו אינה  בעלת אחוזי הצלחה מזהירים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 אתרים מומלצים: קוסמטיקה | מידע: אודות החברה | פרסם באתר | הוסף למועדפים
עוד אתרים:   קרמיקה |  ארונות אמבטיה |  שיפוצים |  ריצוף ואמבט |  
 רהיטים שופ | פורטל הרהיטים - חדרי ילדים

  המידע באחריות המפרסמים באתר   פורטל קוסמטיקה © 2016